02 June 2012

Makanan kenduri @31.mac.2012

Hi, ni dia sedikit gambar ketika menyiapkan makanan untuk majlis nikah saya pada 31.mac malam..


Dimulakan dengan gambar cokelat ni..ada beberapa je..untuk diletak atas meja makan beradap..



Ini sebahagian dari doorgift nye.. 
telur rebus ..
klasik !..;)..


Ini kesemuanya..


Bunga telur ni dibuat khas daripada TALI RAFIA..oleh atok saye..(bunga2nye je..)..



Ini bakul kecik yang beharga 20sen je ..
dalam ni ada brooch, gula2, cokelat..
juga untuk tetamu tertentu saje..


ada beberapa je..ce kira..


ni lagi satu bekas bunga telur saya..yang dibahagian atas bakul tu..
yang tu diletak bunga atasnye..sape2 yang tak dpt bunga tu ..tu sebab saya da malas je..




Ini plak kat dapur ..proses2 nye..


Ayam yang sedang dibakar.. 



Lagi gambar ayam,..belum masak okey!..


Suda mau masak..






Yeah ni dia..dibakar serentak dalam oven ni..senang..cepat je..;)))


Ni dia hidangan diatas setiap meje tetamu jemputan..
ayam bakar, rendang daging, kurma kambing ..
semua dimasak di rumah saya..
tp bukan saya masak..




Simple je majlis saya, malam..saya buat semuanye dihidang siap2..jadi tetamu tak payah susah2 beratur dan kelaparan..

sekian..
selasai jugak majlisnye..;))

6 comments:

Monkey Is Monyet said...

boleh tempah ek???
harian metro

Al-Scheira said...

Boleh..nak tempah apa?

Anonymous said...

salam sejahtera. untuk merasa masakan orang johor slalah singgah d blog kami yang kudus ni. :)

http://tempahantapai.blogspot.com/

selamat menjamu selera!

Xamthone Plus said...

Siang gini liat-liat makanan enak sampe ngiler , hehehe

hani.. said...

bakul tu bli kat ner.murah jer

Al-Scheira said...

ooh..tu beli kat bandung..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails