Jalan singgah (1 day-Trip) Georgetown-naik feri, Kuala Kangsar, tidur Kuala Lumpur 26 Sept 2020

Sambungan sebelum, takde banyak yang nak diceritakan. Sebab hanya 'touch n go' sekejap. Bagi anak tengok jambatan Pulau. (Jambatan kedua). Naik ferry, lepastu straight ke Kuala kangsar. Tu pon hanya bergambar sahaja. Hujan renyai dan bukan boleh masuk pon masjid tu!. Oh ya, kami lunch dalam kereta, makan bekal maggi goreng, cococrunch + susu, dan roti peanut butter. Kopi panas memang bawak da.







Merasa diorang naik ferry, dan tak lama lepastu diumumkan ferry akan menamatkan perkhidmatannya untuk selama-lamanya. 








Dah nak sampai..

Ni masjid tu. Zaman sekarang,masjid tak boleh masuk.





Pergi hanya untuk mengimbau kenangan aku masa kecik-kecik pergi sini dengan keluarga. 

Bukan boleh masuk pon, bergambar je.










Pusing tangga tu je. 

Ini dekat area MCKK.

Bergambar sahaja. Dan kami terus ke KL

Otw tu aku dah book makanan malam dengan Bakers cottage (bungkusit) untuk hantar ke hotel. Nasi aku masak guna microwave. Memang bawak beras.
Oh ya, kami sampai hotel pukul 7 petang kalau tak silap. 

Buffet breakfast pagi tu

Lunch aku beli di LC nasi kandar. Makan before checkout.


Gambar diambil ketika anak sebuk main bathtub. 

Okey, situ ada microwave.

Pusing tasik KLCC. Playground masih tutup. Ini menyebabkan anak aku D, sangat stress. Dari Taiping dia nak main playground dekat tasik tu. Maka kami pon masuk dalam KLCC, beli ice cream family mart. Hahah. 

Sekian sahaja. 



 

Comments