03 April 2011

Kerepek Durian Muda @ Bangkok

Assalamualaikum,..kali ni Al-scheira nak tunjuk satu dua tiga kerepek yang ditemui di bangkok..memang sedap..kat Malaysia memang tak sedap (kat MAHA korang bleh jumpe yang macam ni...tapi hampeh rasa Hampas)..sebab saya memang tak jumpe pon yang sedap seakan akan di bangkok @ thailand..memang diakui teknologi makanan mereka diasana lagi hebat dari kita ;(..


Nampak tak tu..dia tulis durian crispy chips..ni la durian muda..kerepek ni di goreng dan disalut garam..ce bayangkan..durian tu da manis lemak2 tambah garam sikit je..sangat berlemak..tapi mungkin ada yang konfius mcm ne dia buat kerepek sedangkan isi durian tu lembik..haa..itulah dia freeze dryer..sape tak paham, buat-buat paham..



Dan ini ialah, terang lagi bersuluh sebuah nenas..betul-betul sebijik nenas yang dipotong dan dikeringkan..rasa nenas asli masih dapat dikekalkan..ermm manis.. 


Ini gambar dekat..bukti ianya nenas..haha..


Dan ini ialah cempedak..bukan durian seperti di war-warkan di paket diatas..


Buah ni memang dikeringkan seketul-seketul..kalau nak tengok lagi dekat, sila klik gambar, maka tumbesaran akan berlaku..dan anda akan nampak dengan jelas struktur isi buah ini...

sekian..selamat datang ke Bangkok..

3 comments:

Azueriena Norash said...

wahh x sangka ehh ader kerepek duriann....bestt jugak bangkok niee

Al-Scheira said...

a.ah..sedap sangat...lagi2 penggemar kerepek..u shud try this..huhu

Anonymous said...

Klu trun bangkok, x sah klu x bwk blik kerepek ni..n f.y.i, ade gak owg siam x tau tntg kerepek durian ni...klu nk yg sdp, dia agk tebal sikit..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails