Makanan2 @ Sekitar Jawa Barat

Salam semua..da lama saya tak update blog..huhu..kali ni saya nak update sket gamba makanan2 kat bandung aritu..


Nasi Padang dalam airasia- sedap jugak la rasanye..sebab lapar..lagi satu fakta tentang deria rasa ialah, deria rasa kita selalunya lebih tajam bila kita berada ditempat tinggi, so kalo kita rasa sesuatu tu sedap kat atas flight maksudnya ianya mmg sedap la...


Ni-teh PANAS, kat bandung dia idang dengan straw kot..hehe


Nasi goreng daging..


Sup Buntot @ sup ekor..


Mexican bun









Comel kan, air kotak kecik dengan penutup yang comel..hahaha..tak payah straw pon boleh



Kalau datang sini (kartika sari) cari air krim durian taw!!!



Ni pon sedap..pisang boolen..tak penah jumpe kat malaysia lagi..sedap..dalam ni ada pisang seketul..


Ini pon dibeli di kartika sari...pon sedap, berlemak!..


Seakan2 karipap..tapi bukan..saya suka sangat benda ni...namanya bukan karipa..saya dah lupanya...erm nanti saya ingt saya tulis k..


Ni pon saya suka, macam cekodok bawang...


Ni namanya lontong


Inti karipap dan lontong..dua2 isi lobak merah...


Yang ini mushroom sup di pizza hut bandung...rasanya sangat berlainan dari malaysia..


Pizza natural namanya..



Yang ni takde kat malaysia..yang ni sangat SEDAP..ayam madu..

sekian saja dari Al-Schiera..


Comments

Anys Amyra said…
huarghh!meleleh air liur!