Nasi Liwet @ Restoren Bu'de

Salam semua, mari saya perkenalkan nasi dari solo ini...yeay..sangat sedap ye...tapi namanya sangat la pelik..hahaha..( sape tak paham baik masuk skola balik)...orait..ni gambarnya..


Ni ialah hidangan lengkap Nasi Liwet...dalam periuk tu ada nasi...dalam bekas ijau tu ada sambal...dan sebelah tu lauk pauknya, tauhu goreng, tempe, ayam goreng dan sayur-sayuran/ ulam-ulaman...


Ni nasiknye..bukak2 je bau macam ad ikan masin..dimasak macam nasi lemak...pergh..aromanye sangat la best...kenyang...



Ni kawan saya order..ayam bakar...erm..kicap itam atas ayam tu memang sedap dan itulah yang menyedapkan ayam bakar ni...kat malaysia saye tak jumpe lagi sesedap ni...


Ni kawan saya Al-nabiha yang order...tempe goreng tepung dan bercili..sedap sangat...teringat2 makan ni lagi...

Teh botol: kegemaran saya sepanjang di bandung...( teh jasmin)..
kalau kat malaysia ianya dijual dalam kotak ye..takde kot dalam botol..
Harga air ni : Rp 3000 kot..

 Sekian saja..harga saya da lupa...tapi sape2 pergi bandung, silalah kesini ye..sangat berbaloi...harga dan rasanya...

Lokasi: Plaza dago, Bandung

Comments