11 January 2011

Masakan padang @ Restoren Simpang Raya

Salam, selamat tahun baru semua, erm untuk tahun baru ni, ni lah entry pertama dari Al-Scheira. Baru-baru ni Al-scheira dan rakanrakan pelahap  makan malam kat sini..masuk-masuk kedai ni, kita duduk, order air je..nanti dia trus hidang nasi dan lauk pauk yang sangat banyak..makan je la pae yang kita nak, ape yang kite nak tu kita bayar, yang tanak , dia tak kira..so ni la dia

Daging dendeng

Ikan sepat masak lemak

Tauhu kari

Sambal hati ayam dan lain-lain organ dalaman

Udang petai

Rendang

Pucuk ubi kayu rebus

Sambal hijau

Dan sebenarnya banyak lagi gambar makanan kat restoren ni, tapi tak sempat nak amik gambar, biasela makan dengan pelahap..sume pon makan mcm pirana dapat makanan..yang lain-lain tu macam ayam goreng, ayam kari...disebab kan terlalu lapar, habis licin sume yang dihidang...


Ini ape yang saya minum, Jus Alpukat= avocado, sume kawan2 lain order air biase2 je..macam jus semangka...ermm manis sangat jus semangka tu a.k.a jus tembikai..

orait..lepas makan dengan senang lenangnye kami pon bayar la..

 Harga semua : Rp 280,000
Lokasi: Jalan Dago, Bandung




3 comments:

namasayesumi said...

heheh kalau aku pun mkn semua lauk tu.. nmpk sedap sgt2

violetpink said...

eee...xbgtau pun g bandung...nk kirim kain...cisss....sambal hijau tu bukan pggl die sambal "ijo" ke??haha..

best x bandung??

Al-Scheira said...

july: memang la wey, ni sume aku da melayukan namenye

best gle..tak puas shoping

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails