18 January 2011

Nasi Liwet @ Restoren Bu'de

Salam semua, mari saya perkenalkan nasi dari solo ini...yeay..sangat sedap ye...tapi namanya sangat la pelik..hahaha..( sape tak paham baik masuk skola balik)...orait..ni gambarnya..


Ni ialah hidangan lengkap Nasi Liwet...dalam periuk tu ada nasi...dalam bekas ijau tu ada sambal...dan sebelah tu lauk pauknya, tauhu goreng, tempe, ayam goreng dan sayur-sayuran/ ulam-ulaman...


Ni nasiknye..bukak2 je bau macam ad ikan masin..dimasak macam nasi lemak...pergh..aromanye sangat la best...kenyang...



Ni kawan saya order..ayam bakar...erm..kicap itam atas ayam tu memang sedap dan itulah yang menyedapkan ayam bakar ni...kat malaysia saye tak jumpe lagi sesedap ni...


Ni kawan saya Al-nabiha yang order...tempe goreng tepung dan bercili..sedap sangat...teringat2 makan ni lagi...

Teh botol: kegemaran saya sepanjang di bandung...( teh jasmin)..
kalau kat malaysia ianya dijual dalam kotak ye..takde kot dalam botol..
Harga air ni : Rp 3000 kot..

 Sekian saja..harga saya da lupa...tapi sape2 pergi bandung, silalah kesini ye..sangat berbaloi...harga dan rasanya...

Lokasi: Plaza dago, Bandung

13 January 2011

Ikan Gurame Bakar @ Pak Chi Met

Salam penggemar ikan bakar sekalian alam..meh sape yang suke ikan bakar, silalah pergi ke kedai ni..sangat sedap ikan bakar dia..tak tau macam mane dia bleh jadi sedap...tapi sedap sangat!!!!





Ni ikan gurame nye..a.k.a ikan talapia..sedap sangat, rangup..sampai skrang teringt2 rasanya...



Makan dengan kangkung belacan...pedas!!



Sambal...pedasssssss..



Ni nasiknye....

Harga: Rp 45,000
Lokasi: Pasar baru trade center, Bandung

11 January 2011

Pisang Keju

Saya jumpa makanan ..baru-baru ni..namenye pisang keju.. SEDAP SANGAT...


Dalam ni ada pisang dan keju, kulit luar dia rangup sangat...

Nampak tak caramel kat luar tu...ermm tu yang sedap tu...manis!!..
saya tak dapat lupakan kesedapannya...

Harga : Rp 2000 sekeping (tak ingat da)
Lokasi: Sekitar jawa barat

Masakan padang @ Restoren Simpang Raya

Salam, selamat tahun baru semua, erm untuk tahun baru ni, ni lah entry pertama dari Al-Scheira. Baru-baru ni Al-scheira dan rakanrakan pelahap  makan malam kat sini..masuk-masuk kedai ni, kita duduk, order air je..nanti dia trus hidang nasi dan lauk pauk yang sangat banyak..makan je la pae yang kita nak, ape yang kite nak tu kita bayar, yang tanak , dia tak kira..so ni la dia

Daging dendeng

Ikan sepat masak lemak

Tauhu kari

Sambal hati ayam dan lain-lain organ dalaman

Udang petai

Rendang

Pucuk ubi kayu rebus

Sambal hijau

Dan sebenarnya banyak lagi gambar makanan kat restoren ni, tapi tak sempat nak amik gambar, biasela makan dengan pelahap..sume pon makan mcm pirana dapat makanan..yang lain-lain tu macam ayam goreng, ayam kari...disebab kan terlalu lapar, habis licin sume yang dihidang...


Ini ape yang saya minum, Jus Alpukat= avocado, sume kawan2 lain order air biase2 je..macam jus semangka...ermm manis sangat jus semangka tu a.k.a jus tembikai..

orait..lepas makan dengan senang lenangnye kami pon bayar la..

 Harga semua : Rp 280,000
Lokasi: Jalan Dago, Bandung




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails