Makanan-makanan @ penang hotel

Hi semua..kali ni Al-Scheira nak paparkan makanan2 yang saya jumpa semasa menghadirkan, menyertai dan menguruskan International conference on Food safety and security under Climate Change (FCC 2010) di parkroyal penang pada 4-7 disember ..huh.sangat penat..penat makannnn!!!..kerana makanan sangat melimpah ruah...yang penting sedap..walaupon makan banyak intipati conference tetap masuk dalam kepala saya....- dan sape2 yang join fcc baru ni..saya rasa anda tau saya yang mana satu..hehehe..

Kuih-muih dan pencuci mulut



Choc roll and cinnamon roll






Mini apple pie


Ni ais krim 


ni untuk hiasan2 diatas ais krim...


Ini untuk makan dengan pancake


Ini makan dengan ais krim...


Quiche Lorraine


Peach strudel makan dengan sos putih..sangat sedappppp....


cream puff- sy tak sempat makan ni...lupa


cheese cake


Banana strudel




Buah


Rojak bar


Ni sebenarnya isi kandungan untuk membuat ABC ye kawan-kawan...





saya tak penah tau benda ni sedap..saya pon tak makan..tapi ada orang cakap benda ni sedap, tu pon bile saya da sampai kat kl baru dia bg tau..


Buahan lagi...

Hidangan utama / lauk pauk



salad...

 Thai beef salad-..nampak sedap..tapi sy terlupa nak makan...


makanan tgh hari saya


ermm..tak banyak pon!!


makan malam: ad hawker style...




Chinese popiah


ayam dan itik panggang...saya dengan lahapnya memakan itik tersebut..



satay...


salad lagi


pasta salad

somptam..tak sedap dia buat..


ayam kapitan!!!..sangat best


salad lagi...


kerabu ayam...


Penang char kuey teow....




Murtabak dan roti canai



Sambal udang



sotong...hehehe..nice..


Kari kepala ikan

heheh

sekian..selamat menjamu mata 

dan ada lagi gambar2...tapi saya taknak paparkan sebab sumenye bende biase je...

saya pon penat nak upload gamba nih..hehehe...

Harga: entahla..saya pon tak tau..yang penting saya telah ditanggung total lebih kurang RM 1.5k untuk conference ni , makan campor bilik skali campor conference fee..berbaloi la..

Comments