07 October 2010

Murtabak Singapore

Time puasa dulu banyak gerai menjual murtabak singapore...tapi time tu saya tak berkenan pon nak beli..tapi baru-baru ini..atas cadangan beberapa orang..saya pon cuba satu restoren ni..yang memang jual murtabak singapura ..


Ni lah murtabaknya..kalau nak beli murtabak singapore selalunya dia tanye nak berapa lapis (yang ni 2 lapis)..dan diorang akan bagi tau harga sekali..contohnya..kalau selapis RM 5.00 kalau 2 lapis RM 8.00...ermm..memang pandai diorang berniaga, nak soh orang beli yang 2 lapis la tu.(.erm..sukati ko la..)....ape yang lain nye murtabak ni dia guna daging yang da dihancurkan, lepastu goreng sampai kering dengan rempah2 nya..lepastu tabur atas kulit roti ni..dan juga curah telur..huhu...rasenye macam tu la kot dia buat..(mane saya tau..saya hentam je..sebb ni bukan blog masakan ye.ni blog makanan)



Ni la kuahnye..kuah dal dan sos campur timun, cara makan, campurkan dua-dua jenis kuah diatas dan baru cicah dengan murtabak tadi..baru SEDAP..hehe..(erm..cuba tengok dalam kuah dal tu ada buih-buih..eii yek..hhahahaha..sila jangan pikir bukan-bukan)

Lokasi: Restoren Murtabak Singapura, Seksyen 15, B.B Bangi..

4 comments:

namasayesumi said...

MESTI CUBE MERTABAK RAJA... MEMNG SUPERB LA... PUAH HATI KN MERTABAK... HAHAHA

namasayesumi said...

MESTI CUBE MERTABAK RAJA... MEMNG SUPERB LA... PUAH HATI KN MERTABAK... HAHAHA

bobhizam353 said...

Ada lagi Murtabak Singapore yang memang best.
Best sebab rasanya sedap dan mudah dimakan bila2 masa saja.
NZ Murtabak Singapore boleh dibeli secara frozen. Bila nak makan masukan dalam microwave oven selama 2 minit dan walla! da siap boleh dimakan.
Kalu tak de microwave oven boleh panaskan atas kuali atau dalam oven biasa.
Boleh didapati di Kiosk MPSJ di USJ12 dan USJ1 bermula awal April 2011 ini.

Al-Scheira said...

bobhizam353:waa..thanks for the info...i'll try..hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails