30 June 2010

Nasi Lemak sambal sotong + Rendang daging

Saya lapar ni, saya terliur tengok gambar ni...ni saya makan dulu...



Nampak tak rendang daging dan sambal sotong tuh..huhuh

sekian, saya lapar!

Harga: RM 12.00
Lokasi: Lemongrass

26 June 2010

Air Serai

Jarang dengar air serai,
tapi semalam saya dah jumpa


apa rasenye?..ermm rase serai laa..dan ditambah rasa lemon sedikit
Sedap?...eiii tak sedap..

hahaha..okey..

Nasi Pandan


Nasi ni seakan-akan nasi lemak..cuma nasinya ada sedikit warna kehijaun, dan ada rasa pandan


seperti nasi lemak juga..


sekian sahaja...



harga: RM 8.00
Lokasi: Lemongrass cafe @ Mines

Sup Sayur

Ini hanyalah entry untuk menjamu mata..
sup sayur


Ini sup sayur nye, lengkap, cendawan, kobis bunga, sawi, tomato, sedikit ayam dan sotong, lobak merah dan rasa yang memuaskan..
saya agak berpuas hati kerana tiada kobis..kobis tidak elok untuk kesihatan ye..sangat tidak elok, sepatunya kita elak 100%..( untuk maklumat lanjut anda boleh emel saya k)

dan ini lagi...

sekian

Ikan Cencaru Stim halia


Saya tak penah rasa ikan cencaru masak stim, so ini kali pertama saya cuba..
di Yankies Hut, B.b.bangi

ini la dia masakannya

sedap juga ikan ni masak stim halia rupanya...

sekian

Ayam masak halia

kegemaran Al-Scheira,ialah apa-apa masakan yang ada halia..huhu

tapi selalunya masakan yang saya nak takde dalam menu..
jadi ditempat kejadian, saya suruh gak tukang masak tu buat ayam masak halia..pastu saya mintak halia lebih lagi..huhu

dan inila hasilnya..


seb baik sedap!!...pandai dia goreng...halia tu pon dia potong halus-halus, sebab penah la saya pergi restoren tak reti bahase, saya mintak sup ayam, halia lebih, dibaginya saya halia sebesar2 tapak tangan..ntahla apa punye tak ikhlas tukang masak dia...baik ko tak payah keje tukang masak..ko keje je kat pasar jual halia, takpon tanam halia..(hoho tetiba ter nak marah..;))

apapun saya suka kedai ni..sok saya pegi lagi soh kawan saya cuba plak..

heheeh

25 June 2010

Pai Ayam


Ni ialah pai ayam dari Baker's street (ayamas)

Pai ini dibeli frozen, ni ialah gambar selepas dipanaskan didalam ketuhar gelombang mikro...

dengan ala-ala gelojohnya saya terus bukak pai ni dengan cara yang tak sopan untuk melihat isi ayam nya..hahaa

sekian saja...pai ayam untuk sarapan pagi saya yang sibuk..makan makanan sejuk beku je...

Harga: saya dapat free je..

23 June 2010

Bihun Tomyam

Heheh..ni ialah makanan malam rakan Al-Scheira

tomyam

disebalik tomyam ada bihun,sebab tu nama dia bihun tomyam..haha..

bestkan, sume ada, ayam, daging, sotong dan udang...lengkap...

21 June 2010

Donut


Anda suka donut?..

saya slalu gak beli, tapi tak sempat amik gamba, trus makan...
Ni je yang ada..kedai donut ni dah dapat sijil halal dari Jakim, maka saya makin yakin memakannya..

Lepas ni saya upload lagi banyak gambar ye..

Pizza

Ini adalah koleksi gambar-gambar piza yang baru je saya makan baru-baru ini..


Pizza berkulit nipis..rangup dimakan panas..

gambar seterusnya..


nyum-nyum..

Roti kayu manis.. (translate sendiri ye)..

sekian..saya kadang-kadang suka pizza..

Bubur kacang hijau + Jagung

Al-Scheira jumpa bubur jenis ni masa pegi seminar aritu...tapi sebenarnya saya tak penah jumpa bubur kacang hijau campur jagung..



rasanya jadi tak berapa sedap bila campur..bagi saya bubur jagung ada rasa yang tersendiri, begitu juga bubur kacang hijau, bila campur jadi tak berapa nak ngam...

hehe..sekian

18 June 2010

Telur Bistik

Ni saya makan kat area serdang je..jarang saya order telur bistik, tetiba rase nak order...masa yang diperlukan untuk kedai ni menyiapkan lAMA sangat...servis kedai ni memang dasyat...ibarat kalau korang order ari ni tahun depan baru sampai makanan tu..memang sakit ati sangat degan kedai macam ni..


Nah, ni dia telur bistik nya..persembahan makanannya agak buruk, saya tak puas hati..


Telur bistik selalunya dimakan dengan nasi putih, jarang makan begitu sahaja...

sekian

15 June 2010

Fish Valley Semenyih

Hai, Al-scheira sangat semangat untuk membuat entry kali ni..kerana ini la kali pertama saya makan/ melantak ikan-ikan (juga pertama kali saya jumpa) secara BANYAK..

yeay, ini lah yang kitorang makan untuk 4 orang..hehehe..

ini ikan Jelawat, pertama kali saya makan..banyak tulang..ermm manis,sedap..
ini masak stim namanya..
Gambar posisi lain..haha

Ikan Rohu, pon banyak tulang jugak..tapi sedap sangat..kami order 2 ekor ikan ni..
nama masakan ikan goreng rangup sos istimewa..hahaha..panjang kan namanya..

nampak tak atas ikan tu ada macam mi halus-halus tu..itu ialah Halia yang di potong halus2..dan digoreng rangup..sangat sedap..hehe saya makan halia tu sampai habis..hahaha..

Ini kepala ikan tongsan..pon ikan sungai..berlemak sangat!!!!!!...macam ikan patin ..
ni masak asam namanya..dalam ni ada rebung sekali..cuba bayangkan betapa sedap rasanya..haha..kalo tak dapat bayangkan pon sukati ko la..ade aku kisah..haha
 lawakan rebung ni..haha

Disebabkan kepala kepala ikan tu besar. terpakasala orang tu letak dalam mangkuk lain..

Ini Remis...masak cili kering..

hehe

Ni udang celup tepung dan cendawan goreng...rangup!!...

teengok lagi k...hehe

ni pucuk labu masak belacan..
saya pertama kali makan pucuk labu..sedap gak goreng belacan..

Nasi putih..

ni saya makan sorang..banyakkan..
Ni kawan saya makan..

Ni bawang putih, campur kicap dan cili padi..untuk cicah dengan ikan..


Okey..sekian sahaja

Mesti anda semua tertanya-tanya berapa harga saya makan kan..

kami pergi berempat, tapi lauknya macam untuk 40 orang..

tapi

kami seorang bayar

RM 28.00 sorang je

Sebab...kat kedai ni boleh bawak ikan dan sayur sendiri, dan suruh dia masak..dia hanya charge kan RM 10.00 sahaja untuk upah setiap jenis masakan..so kami bawak la macam-macam jenis ikan..harga semua ikan , udang, cendawan, pucuk labu yang kami bawak semua RM 48.00..upah masak RM 65.00 sahaja..

sangat murahkan!!...selamat mencuba!!..

Masakan Keluarga Al-Scheira

Salam semua, gambar ni dirakamkan semasa kenduri doa selamat dirumah nenek Al-Scheira...


Ini ialah masak lemak daging salai dengan pisang...

Nampak tak pisang tuh..

Nenek panggil ini kerasak puyuh, ...ataw bahasa lain goreng belada puyuh..

hehehe...


Apam Johol..apam ni hanya terdapat di johol, Negeri sembilan sahaja!..sedap sangat..

ini ialah daun rambai ye..wangi sangat apam ni...apam ni kalau nak makan panas-panas, boleh la dikukus balik, time kukus tu bau wangi sangat!!..

Kuih kaswi...

Bahulu kemboja...

Agar-agar labu..

Kek oren..


Air bandung buah-buahan..(dalam air ni ada fruit cocktail )

dan

makanan-makanan lain tak sempat nak amik gambar sebab da lapa sangat saya trus makan..

okey..sekian!!..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails