06 May 2010

Nasi Dagang

Nasi dagang terkenal di Kelantan dan juga Terengganu. Ia merupakan satu hidangan tradisi penduduk dinegeri tersebut sejak turun temurun. Beras yang digunakan ialah beras pulut dan dicampur dengan beras biasa (Ikut resepi sukati korang laaaa). Manakala kuah nya pula terdapat dalam pelbagai bentuk, rupa, wajah dan rasa..(hahahaha macam pemandu pelancong punya skrip je)..
 Gambar diatas menunjukkan nasi dagang dan kuah kari ikan tongkol.Saya sangat suka Nasi Dagang..huhuh...
Ini juga nasi dagang dan gulai ikan tongkol. Dan dalam kuah tu timun yang dimasak sekali. Semua kuah pon sedap...
Untuk pengetahuan semua, gambar diatas bukan la dirakamkan semasa saya di kelantan baru-baru ini, tetapi ini ialah gambar nasi dagang di gerai yang terletak di suatu tempat yang Al-Scheira nak rahsiakan dulu..(hahah sebenarnya tak ingat nama restoren tuh walaupon da pergi dua kali)..

Harga: RM 3.70
Lokasi: Dekat dengan Uniten

2 comments:

Anonymous said...

gemok kau

Al-Scheira said...

sape anonymous ni..hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails