06 May 2010

Macau Egg Tart

Kepada penggemar-penggemar Tart telur sekalian, ini ialah salah satu tart telur juga, tapi bukan macam tart telur yang mak korang selalu buat tu yek (Tak kesah la mak korang buat gak ke Macau Egg Tart ni)..ni Macau Egg Tart, walaupon Egg bermaksud Telur dan Tart ialah tart jugak...tetapi yang bezanya ialah nama didepan nya ada Macau...hahah...mungkin tempat kelahiran tart ini di Macau...Okeh, sebenarnya yang berbeza ialah, Kulit tart ini sangat lembut, lagi2 kalau baru dimasak, lagi la lembut dan rangup, kerana kulitnya ialah kulit pastry yang Sangat rapuh, sape-sape yang tak penah makan pastri, silalah ke kedai kek dan kuih Fazriz (Kedai mak saye ). Manakala Tart telur yang biase ditemui di pasar malam dan juga gerai-gerai di tepi highway 'base'nya keras.
Tart telur kegemaran Al-Scheira dan rakannya Al-farah a/p junaidi (Bukan nama sebenar)
Isi dalamnya sangat la berlemak.

Harga: RM 1.50
Lokasi: B.Cottage

7 comments:

Che Kay said...

Al-Keikei Pon Suka!

Al-Scheira said...

nanti kita rasa tart yang Al-Keikei buat pulak ye...

Che Kay said...

wah wah wah Al-KeiKei tak buat tart. dia beli tart je. hahaha

monavieboss said...

kenapa kedai kek fazriz takde dalam list lokasi2 kedai? macamana nak merasa kalau tak tau tempatnya. kat mana letak b.cottage tu?

Anonymous said...

that will be the most delicious eggtart yg kak wani rasa so far la




the eggtart maniac
k.wani

Al-Scheira said...

b.cottage ialah Bakers Cottage la monavieboss...

Al-Scheira said...

huuhu..yup kak wani!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails