28 April 2010

Stroopwafels @ Holland

Ini ialah kuih tradisional Holland, dan hanya terdapat disini sahaja. ia sangat la sedap. Ada macam2 cara bungkusan nye. Ni nampak macam bungkus berger je..huhu

Rasanye, manis sangat sebab setiap lapisan disapu dengan caramel pekat
 yang dicampur serbuk kayu manis dan mentega.
Jadi Kalau nak makan, kene makan sekeping2 la, macam makan biskut, tapi kalau makan panas2 kat kedai lagi sedap. kat starbuck pon ada. Kalau anda sempat singgah di starbuck atau mana2 cafe yang jual stroopwafels ni, boleh letakkan stroopwafels ni atas cawan kopi yang panas atau air coklat panas, jadi steam tu akan mencair kan caramel dalam stroopwafels ni..wahaah..nyumnyum...sedap gle...
Stroopwafels ni juga bleh dianggap macam energy bar jugak, bagi sesape yang bizi sangat sampai masa makan pon takde bleh la beli dan jadikan bekalan kat tempat kerja..tapi ingat..di HOLLAND je ad benda ni.(kot, Al-Scheira tak penah jumpe kat Malaysia lagi)..



Lokasi: Sekitar Holland

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails